לכל אדם יש את העדפות גסטרונומיות שונות. חלקנו אוהבים לאכול ארוחות בוקר גדולות, ארוחת צהריים גדושת מנות וארוחת ערב קלילה. אחרים, מעדיפים לדלג על ארוחת הבוקר ומתמקדים בארוחות הצהריים והערב. בדרך כלל, מומחי התזונה ימליצו על ארוחת ערב מגוונת, כאשר את הבשר כדאי לשלב דווקא בארוחת הצהריים. במאמר זה נגלה מדוע.

הארוחה שלפני השינה

חלק מהאנשים אוכלים את ארוחת הערב בשבע ואחרים מחכים עד לסיום היום ואוכלים אותה בתשע בערב או יותר מאוחר. ככלל, ככל שארוחת הערב רחוקה יותר משעת השינה שלכם הדבר עדיף. בזמן השינה, אנחנו מעדיפים שכלל המערכות בגוף יהיה פנויות, לרבות פעולות העיכול שלנו. לגוף לוקח זמן רב יותר לעכל בשר ולכן נעדיף שיעסוק בפירוקו במהלך היום ולא בשעות השינה.

מיתוס נפוץ גורס שאם אוכלים בשעות הלילה נוטים להשמין יותר. בפועל, כפי שהעידו לא מעט תזונאים, אין הבדל בין סעודה שאכלתם בצוהריים לסעודה שאכלתם בערב. אתם עדיין מכניסים לגוף את אותה כמות של מרכיבים וקלוריות. לכן, אם מדי פעם תרצו לשלב בשר גם בארוחת הערב, אין מה לחשוש מהשמנת יתר בשל כך. כמו בתחומים רבים הסוד שיסייע לכם למנוע השמנת יתר, טמון בבחירת המרכיבים הנכונים לארוחת הערב ובכמות המזון שאתם אוכלים. כדאי להיוועץ בדיאטנית כדי לגלות את כמות הקלוריות המומלצת ביום, ולקבוע את התפריט לפי המלצתה.

מה כן כדאי לאכול בערב?

קיים מגוון רחב של מרכיבים שכדאי לשלב בארוחת הערב. ארוחה מאוזנת כוללת בתוכה: מוצרי חלב המוסיפים סידן לגוף, ירקות המעניקים מגוון ויטמינים, מעט פחמימות וכמובן חלבון. נמליץ על חביתה טובה, לחם מחיטה מלאה וגבינה צהובה קלה או גבינה לבנה ושלל ירקות חתוכים.

מעבר לכך, אפשר למצוא גם מתכונים לארוחת ערב טעימה במיוחד שכוללים פינוקים נוספים כמו: פנקייק, פשטידות עשירות בירקות וגבינות, אומלטים מושקעים עם בצל מטוגן ועשבי תיבול ועוד מגוון מנות מפנקות שהופכות כל ארוחה לחגיגת טעמים ובריאות. אם אתם חובבי דגים מעושנים או אפויים אתם יכולים להפתיע את כל המשפחה בדג סלמון אפוי, מכוסה בעשבי תיבול ושום לסעודת מלכים.

לצד ארוחות הערב המלאות ניתן גם להכין ארוחות קלילות יותר. בין השאר ניתן להכין דייסה עשויה מדגנים, קורנפלקס או תפוח אדומה אפוי עם גבינות וחמאה. אפשרויות נוספות יכולות להיות פיצות אישיות קטנות המוכנות על פיתה, פסטה עם רטבים מגוונים או שקשוקה עשויה מעגבניות טריות וביצים.

לסיכום, את ארוחת הערב שלכם מומלץ לתכנן מראש ולבחון מתכונים שונים, כדי שתוכלו להגיש מדי יום מנות חדשות לכם ולכל המשפחה. אפשר מדי פעם לשלב גם בשר בארוחת הערב, אך לא לעשות זאת באופן קבוע משום שהוא עשוי לפגוע בשנת הלילה הערבה שלכם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט